Hooping v těhotenství

Na začátek se hodí upozornit, že článek vychází pouze a jen z mých zkušeností. Nejsem lékař, takže vám nemohu odborně poradit a konečné rozhodnutí zda kroužit nebo ne je jen a jen na vás.

Hoopingu se věnuji skoro 8 let, z toho jsem cca 7 let vedla pravidelné lekce, takže si troufnu říct, že jsem na kroužení s obručí dost zvyklá :)

S určitými omezeními jsem kroužila během celého těhotenství, celý první trimestr jsem ještě vedla kurzy, které jsme nechtěla rušit. Intuitivně jsem ihned vyměnila fitness obruč za lehkou taneční/polypro a vyhýbala jsem se kroužení přes břicho, protože mi to bylo nepříjemné. Druhý trimestr jem kroužila velice z řídka, protože byly šílený vedra a já byla ráda, že vůbec dýchám :D A ve třetím trimestru jsem se cítila jako velryba na suchu, takže i když jsem obruč občas vzala do ruky, nebylo to nic ladného. Toť moje stručné shrnutí.


Pokračujeme 3 nejčastějšími otázkami, které mi od vás chodí:

1) Můžu v těhotenství začít s hoopingem?
Já osobně to nedoporučuji. Pokud těhotenství probíhá bez problémů, je určitě dobré se hýbat, zůstala bych ale u takového pohybu, který znáte. Hooping je specifický tím, že se u začátečníků používá větší a těžší obruč a ta za mě v těhotenství rozhodně není ideální. I kdybyste se vyhýbali kroužení na břiše, tak hrozí že se do břicha obručí bouchnete. Pokud se chcete zaměřit pouze na kroužení mimo tělo, můžete zkusit kroužit s lehkou obručí, jen počítejte s tím, že některé věci s ní ze začátku půjdou mnohem hůř.
Dalším důvodem, proč nezačínat je, že spousta hoop triků jde lépe, když se u nich člověk točí dokolečka. A to vzhledem k těhotenským nevolnostem a většímu riziku omdlévání rozhodně není dobré. 

2) Jsou pro mě v těhotenství vhodné skupinové lekce?
Za mě ne. Na skupinových lekcích obruče dost často lítají vzduchem a to bych moc neriskovala. Navíc spousta prvků s obručí v těhotenství určitě není dobrá a není úplně možné přizpůsobovat celou lekci těhotné.

3) Můžu v těhotenství kroužit?
I přes výše napsané si myslím, že ano. Pokud už kroužíte delší dobu, těhotenství probíhá v pořádku a nemáte od lékaře doporučení necvičit, není podle mě důvod s hoopingem přestat. Jen to chce poslouchat své tělo a kroužit s rozumem. Vyměnit fitness obruč za lehčí, vyhýbat se břichu, nekroužit, pokud se necítíte dobře, nebo pokud vám to není příjemné. Ideální je zaměřit se třeba na izolace a další relativně bezpečné prvky :)

Professional Blog Designs by pipdig